Kako „preživeti“ zimska slavlja i praznike?

 

http://www.besplatne-slike.net Potpuno besplatne slike visokog kvaliteta.

Ovih dana vrh je „sezone“ zimskih svečanosti kada se jede  daleko više nego što je to tokom godine. Sveti Nikola je start niza krsnih slava i dočeka raznih (Nova godina, srpska Nova godina). Posle Božića dolazi sveti Jovan, pa sveti Sava, a ima i onih manje poznatih.

Ovo su, svakako, važni datumi i lepo ih je slaviti. Svi se sećamo krsnih slava iz ovog doba godine koje su nam ostale kao najlepše uspomene iz detinjstva sa obiljem snega i sankama koje jure niz breg. I tada se isto tako jelo obilno no „posledice“ te hedonije behu male i neznatne u odnosu na današnje. Kako to?

U dve-tri poslednje decenije prehrambena industrija je dostigla, čini se, svoj zenit no kvalitet tih artikala drastično je opao a sve se to dogodilo iz bezgranično velikog apetita proizvođača hrane i sve labavije kontrole nadležnih organa. I taj trend, nažalost, se nastavlja a posledice toga jeste rapidno opadanje nivoa zdravlja svetskog stanovništva. Čini se da je na lestvici vrednosti profit stavljen daleko iznad zdravlja i sreće ljudi. Kako se to dogodilo teško je objasniti, zapravo racionalnog objašnjenja i nema. http://www.besplatne-slike.net Potpuno besplatne slike visokog kvaliteta.

Kupovati danas hranu na osnovu reklame i na veru u poštenje proizvođača- biznismena i trgovaca velika je zabluda i direktno podrivanje sopstvenog zdravlja i zdravlja svojih voljenih. Obilje spektakularno krupnog voća i povrća, ali i hemijskim sredstvima „poboljšanog“ izgleda proizvoda životinjskog porekla, mesa na primer, teško je zaobići no krajni rezultat tog zadovoljstva jeste na uštrb vlastitog zdravlja.

Zadovoljiti svoj apetit (koji je neretko nespontan i neprirodan) i svoje ukusne pupoljke ili jesti u granicama normale, a opet sa zadovoljstvom, pitanje je sad. No svako već prema svom karakteru, i sopstvenim vrednostima, odlučuje o tome. A svako preterivanje je neprirodno i opterećuje, pa i truje u doslovnom značenju reči, naše organe pa makar u pitanju bila i najprirodnija hrana, a unositi džank-hranu u velikim, pa i enormnim količinama kako je uglavnom slučaj u ovo vreme, direktni je atak na sopstveno zdravlje. Zato potsetiti i apelovati na umerenost nikada nije suvišno, a benefiti „uzimanja na znanje“ tako nečeg jesu veliki i zaista korisni i značajni.gril na tanjiru free

Zato veoma korisno je steći naviku i analizirati sve što kupujemo na pijaci ili u marketu u svrhu prehrane, a zatim to isto ponoviti i prilikom pripreme, bilo da je termička ili sirova. A najbolje je to raditi i treći put neposredno pred konzumaciju i ako, čak i u toj neodoljivoj situaciji, dođete do zaključka da neki od sastojaka obroka ne zadovoljava kriterijume zdrave ishrane treba smoći snage i odustati od takvog jela i zameniti ga drugim zdravijim i prikladnijm našem organizmu.

Dalje, iako smo nabavili zaista kvalitene „sirovine“ odnosno povrće i ostale namirnice kako biljnog tako i životinjskog porekla (ako takve koristimo, a koristimo) treba ih pažljivo pripremiti da bi koliko je to moguće više zadržale svojih korisnih sastojaka, vitalnih materija koje su našem organizmu najpotrebnije i najkorisnije. Termička obrada bi trebalo da bude na što je moguće nižim temperaturama kada je u pitanju kuvanje i pečenje, a prženje bi najbolje bilo izbegavati što nije nimalo teško, potebno je samo priviknuti se na tako nešto. Dakle dinstanje i pečenje na prikladnim temperaturama.goveđi gulaš free

Ono što svakako treba izbegavati to su rafinisane namirnice, pa makar one bile i „osnovne“ poput rafinisanog ulja, belog brašna i belog šećera i koristiti neuporedivo zdravije i korisnije „zamene“ (mada je, u stvari, obrnut slučaj) u obliku hladno ceđenih ulja (suncokretovo, maslinovo), integralni hleb i peciva najbolje od bezglutenskih žitarica poput kukuruza, prosa i heljde i umesto izuzetno štetnog belog šećera koristiti slatko voće ili eventualno prirodni med, mada je prva varijanta daleko bolja.http://www.besplatne-slike.net Potpuno besplatne slike visokog kvaliteta.

Isto tako i kada su u pitanju pića, bilo alkoholna ili bezalkoholna. Treba razmisliti dobro šta i koliko piti. I treba znati šta se u lepo narasloj peni krigle piva npr. nalazi a što je protiv našeg organizma i u korist profita. Svakako najbolje je piti (umereno) prirodna pića poput vina ili rakije, a umesto šećernih vodica dobrano nadrogiranih i začinjenih nejnemogućnijim hemijskim supstancama, tzv. „sokova“ piti sveže ceđeno voće ili povrće. Nije komplikovano, nije ni teško to izvesti, a nije ni skuplja varijanta kako možda na prvi, površni, pogled izgleda. Treba se samo potruditi.čokoladni kolač free

Znam, lepo je to sve reći ali kako se pridržavati toga kada su ovako velika slavlja? Kako biti umeren u opštem  krkanluku bez limita u restoranu za doček Nove godine? Pa ne opraštamo se od godine svog života (ma kakav bio) svake večeri. Treba se „opustiti“ „dobro zabaviti“ i „izludirati“ i tako je takvih prilika malo! Tako je! Treba i pojesti i popiti ali ne jesti „kao da nam je zadnje“ i ne „popiti pamet“ kako se kaže. Osobi zadovoljnoj svojim životom nije potrebno nikakvo preterivanje i ona spontano ima „merku“ preko koje joj je nemoguće preći a nesrećnim osobama se, u pravilu, događa da se prežderu do povraćanja i prepiju do delirijum tremensa.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s