Mit o egzogenom holesterolu

 

Hiperlipidemija (o, izraza!) po naški jeste višak masnoća u krvi, vinovnik, možda i  najvećeg broja naših zdravstvenih nevolja. Zvanična medicina holesterol („masni alkohol steroidne strukture“) deli na „endogeni“ i „egzogeni“. Prvi stvara (sintetiše) naš organizam tj. jetra, a drugi, egzogeni unosi se masnoćama životinjskog porekla jer ga biljke ne sadrže!

Da li nam je, uopšte, potreban taj egzogeni holesterol, za koji se tvrdi da je NEOPHODAN jer u suprotnom „može doći do oštećenja jetre i smanjenja pamćenja i koncentracije“.

Ozbiljna nauka o ishrani dokazala je, prilično davno, da je našem organizmu sasvim dovoljan holesterol koji proizvodi jetra i da svaki unešen hranom ima štetno dejstvo! meso na viljuški free

To ne znači da nam masnoće uopšte nisu potrebne i da ih ne treba unositi hranom. Ne! Izvestan, mali procenat (5, a maksimalno 10%) jeste potrebno pre svega iz razloga što se vitamini A, D, E, K apsorbuju u mastima, i još iz nekoliko razloga. Te potrebne masnoće trebaju biti isključivo NEZASIĆENE, dakle, nikako životinjskog porekla. To su, pre svega, polinezasićene masne kiseline, kojih ima naročito u orašastim plodovima. Postoji popularni mit da omega 3 masnih kiselina  ima  najviše u ribljem ulju i ribama uopšte, i da su baš one najkorisnije! Da li je to zaista tako? Sva je prilika da to nije tako i da ih ima i u rečenim orašastim plodovima (orah, lešnik, badem) i te su, štaviše, korisnije po naš organizam samom činjenicom da su biljnog porekla i ne sadrže rečeni holesterol.

Masnoće potrebne našem organizmu bez nekog posebnog napora možemo lako uneti pošto ih sadrže mnoge biljne namirnice ne samo one izrazito masne kao pominjani orašasti plodovi, odnosno semenke suncokreta, bundeve itd. već ih  ima, i to prilično, i u zelenom lisnatom povrću što je manje poznato. Na primer spanać sadrži 15% masnoća. A ono što je gotovo sasvim nepoznato, i voće sadrži određeni, mali procenat masnoća od 1 – 5 %, naravno ne računajući izrazito masne vrste voća poput avokada, koje se takođe mogu bezbedno koristiti, naravno u rečenim, malim, količinama.

Tako, što se tiče masnoća, nije potrebna posebna briga o njima jer pre će se dogoditi da ih unesemo previše nego premalo.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s