Kako se snabdeti kalorijama u zimskim mesecima?

Jedan od glavnih argumenata „drugog tabora“ odnosno osoba koje se hrane standardnom, konvencionalnom termički obrađenom hranom jeste da biljna hrana i još sirova, ne može obezbediti dovoljno kalorija za naporne fizičke aktivnosti, a pogotovu ne može nas zaštiti od većih hladnoća.

U ovom postu pokušaću da dam argumente da gornja tvrdnja ne stoji. Šta je potrebno jesti  (i koliko) da bi smo uneli dovoljan broj kalorija i za najteže fizičke aktivnosti i bili dobro „ugrejani“ tokom zimskih meseci? Može li na taj zahtev presno voće, povrće i orašasti plodovi dati pravi odgovor?

Često se tvrdi da voće i povrće nisu dovoljno kalorični i ne mogu dati potrebnu energiju za veće napore. Ovo se može odnositi samo na povrće, ali veganska presna hrana ne sastoji se samo od povrća, koje je značajno, pre svega sa stanovišta unosa neophodnih mineralnih materija. Istina, i ono kaloričnije povrće poput graška, mladog zamrznutug „nosi“ samo 42 kalorije na 100 grama, a kukuruz šećerac 86, ali je zato voće znatno kaloričnije pogotovu ono iz tropskih krajeva, sa manjim procentom vode i većim procentom jednostavnih šećera, poput urmi 277 kalorija na 100 grama, smokava a takođe i suvog grožđa pa i banana, sa nešto manje kalorija. orasi free

Orašasti plodovi i semenke suncokreta veoma su značajni „nosioci“ kalorija. Tako naš, domaći orah ima 654 kalorija na 100 grama a semenke suncokreta 570 kalorija! Kako je, međutim nepreporučljiva veća količina masnoća pa bile one i iz sirovih orašastih plodova i semenki, to ćemo više koristiti rečene urme, smokve i suvo grožđe a manje orašastih plodova bogatih mastima.

Računica je prosta: ako tokom dana, od jutra do večeri, unesemo npr. 400 grama sa vodom izmešanih urmi u obliku smutija, što nije kako na prvi pogled izgleda prevelika količina jer se, razumljivo, ne unose odjedanput već se piju u obliku gustog soka iz blendera tokom dana, to je 4 x 277 = 1108 kalorija.

Pedest grama oraha, a po velikoj zimi možemo tokom dana uneti i 100 grama, što je 654 kalorija. Dalje, pakovanje 450 grama zamrznutog mladog graška daje 189 kalorija, plus pakovanje 450 grama zamrznutog kukuruza šećerca koje „nosi“ 387 kalorija. Ukupno kalorija: 2338 što je za prosečne aktivnosti dovoljno. A tu je i najmanje kilogram nekog voća sa većim procentom vode poput jabuka, narandži ili mandarina. Razume se, sportisti i radnici na građevini povećaće unos kako kaloričnog voća tako i orašastih plodova i suncokretovih semenki.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s