Uhvati dan

Za dobro zdravlje nije dovoljna samo pravilna prirodna ishrana, iako je ona, nesumnjivo, na prvom mestu. Celina, mozaik, zdravlja podrazumeva još dosta obaveznih komponenti (kamenčića) kao što su svakodnevna fizička aktivnost, čist, svež vazduh, izlaganje tela sunčevoj svetlosti, harmoničan emocionalni život, duhovnost, konstruktivnost itd.

Izuzetno je važno imati entuzijazma, to jest ljubavi prema životu, što donosi aktivnost u svim oblastima življenja. Pasivnost i njen razorni proizvod apatija koja u današnjem, pretežno dekadentnom svetu, dominira, uzročnik je niza zdravstvenih nevolja modernog čoveka.  sunce iza oblaka crtež free

U mom okruženju lako je primetiti da su ljudi u poslednjim decenijama pasivniji nego ranije, čak, čini se, sve je više apatije kako vreme prolazi. Danas ljudi na našem selu npr. spavaju prilično duže nego ranije, u zimskim mesecima naročito. I ovo ne samo vikendom već je tako svakodnevno.

Sunčano zimsko jutro, istina hladno ali veoma povoljno za izlazak u prirodu, gotovo kompletno stanovništvo u mom selu provodi u kući. Kako imam višegodišnju naviku da ustajem rano, redovno izlazim u to vreme u šetnju borovom šumom nakraj sela. Hodajući selom nigde žive duše tek ponegde iz dimnjaka vije se dim. Selo spava. par sa psima na obali free

Mnogobrojni su benefiti ranog ustajanja. Prvo, telo kada se odmori držati u nepokretnom, ležećem položaju jeste činiti zlo sopstvenom organizmu. Ustati nakon buđenja zdrava je navika. Lično, nikakvu potrebu nemam ostati u krevetu, izležavati se, kako je nekada bilo, već odmoran i čio ustajem  iako je tek svitanje. To mi je postala navika što mom organizmu čini dobro, izvan svake sumnje. Istina ova navika implicira i rani odlazak u krevet.

Zdrava navika leći i ustati  rano jedna je od bitnih za optimalno zdravlje i zato je važno usvojiti je. Koliko teba spavati? Optimalno vreme spavanja jeste 7-8 sati kod odraslih, i nešto više kod adolescenata i mladih. Kod dece je to prilično više ali to je razumljivo jer telo u tim godinama raste. Odrasla, zdrava osoba može se potpuno odmoriti i za manje od 7 sati sna, ovo je različito od osobe do osobe. Zato kada osetimo da smo se odmorili treba ustati jer to organizmu čini dobro.

Zašto je dobro otići rano na spavanje? Prvo to je prirodna čovekova potreba. Životinje idu rano na spavanje, i rano ustaju. Drugo, i veoma važno, u periodu od dvadeset ili dvadeset i jedan sat pa do ponoći, naš organizam ima najbolje uslove za potpun odmor jer se u tom periodu u našem mozgu oslobađa životno važan hormon MELATONIN koji naše telo drži u svežem i mladalačkom stanju, pa se zbog toga zove i „hormon mladosti“. Ukoliko idemo u krevet posle ponoći gubimo mnogo toga a naše telo postaje neelastično, koža ružna, oči mutne i uopšte organizam postaje u znatnoj meri neživotan. I onda takvo stanje pokušavamo popraviti veštačkim stimulansima poput kofeina, teina, teobromina, alkohola… što je medveđa usluga sopstvenom organizmu.

Zato: treba stvarati naviku ranog odlaska u krevet i ranog ustajanja. Ne možemo očekivati uspeh u ovoj nakani za par dana, ali za par meseci, svakako da. A izlazak sunca je najveći doživljaj dana! Ne treba ga propustiti.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s