Biljna vlakna

 

Postoje dve vrste biljnih vlakana, rastvorljiva u vodi i nerastvorljiva. I jedna i druga od velike su koristi organizmu. Ne tako davno smatralo se da su biljna vlakna balast u organizmu čovečijem, u crevima posebno. Tek relativno nedavno nauka je počela da se detaljnije bavi njima i došla je do sasvim neočekivanih otkrića u vezi sa tim. Naime, ne samo da se unošenjem vlakana štite direktno zidovi creva od štetnih sastojaka hrane, već jedan od većih benefita je i daleko bolja apsorpcija hranljivih sastojaka. Nerastvorljiva vlakna upijaju vodu čime se njihova zapremina višestruko povećava što rezultuje ispunjenim crevima, time se povećava sitost i ovo je u velikoj meri sigurna brana od prejedanja koje zna biti ponekad, naročito kod starijih osoba, i sa veoma teškim ishodom. povrće, lepa free

Hrana bez biljnih vlakana stvara u crevima grudve i dugo se zadržava što dovodi do kvarenja. Sunđerasta masa ispunjena vlaknima brže prolazi kroz creva i u daleko kraćem roku se izlučuje. Zbog toga ne bi trebalo cediti voće i povrće jer se na taj način lišavaju dragocenih vlakana. Treba, dakle, jesti celovite plodove, žitarice, mahunarke, voće i povrće.Voće i povrće, starije osobe koje imaju problem sa zubima najbolje je u blenderu izmiksati sa nešto dodate vode i napraviti smesu koja se kašikom unosi u organizam a u kojoj su sva korisna vlakana. Ništa, dakle, tim postupkom se ne odbacuje od plodova.

Vlakana su naročito korisna kod šećerne bolesti jer smanjuju brzinu ulaska hranljivih materija u krvotok što pomaže u održavanju izjednačenog nivoa šećera u krvi. Tako stabilizovani šećer u krvi sprečava hipoglikemiju (nizak nivo glukoze u krvi) i doprinosi kontroli šećerne bolesti koja je, zapravo visok nivo glukoze u krvi.

Vlakna, nadalje, upijaju višak hranom unešenog holesterola i tako ga odvode iz organizma. šećerac free

Danas u eri brzih uspeha mnogi da bi uneli dovoljnu količinu vlakana kupuju ekstrahirane delove biljaka poput mekinja žitarica, no ovde se mekinje tretiraju kao čarobne supstance koje rešavaju problem nedostataka vlakana po principu “kao rukom odnešeno” i, kako se misli, može se nesmetano dalje nastaviti po starom uz obilne gozbe sa mesom, sirevima, jajima itd. Nažalost, stvari tako ne funkcionišu.

 

 

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s