Hidroterapija

Ma koliko hrana bila značajna i sigurno najznačajnija u očuvanju zdravlja, pa i u samom lečenju kada nam je zdravlje ugroženo, hrana, ipak NIJE SVE.bazen free

Čovekovo zdravlje jeste niz kockica koje moraju da se idealno slože u mozaik da bi ono bilo dobro. Možemo se hraniti savršenom hranom u sirovom obliku i organske proizvodnje,ali ako smo statični sa nedovoljno fizičke aktivnosti, što je čest slučaj, ta savršena hrana ne može imati očekivani efekat.

Jedan od osnovnih preduslova za dobro funkcionisanje organizma jeste svakako, dobra CIRKULACIJA krvi. Dobrom, ispravnom, ishranom čiste se krvni sudovi, što je veoma važno, ali statičnost i pasivnost (fizička ali i psihička, odnosno emocionalna) usporava kolanje krvi, i to je onda nevolja za organizam i za glavni organ, srce, jer u tom slučaju otežano pumpa krv do najudaljenijih kapilara i tako dolazi do smetnji u funkcionisanju čitavog organizma.bosonog na plaži free

Cirkulacija krvi može se jednostavnim, postupkom uz pomoć vode značajno ubrzati i time „podići“ čitav organizam iz apatije i letargije. U prirodnoj medicini, odnosno hidroterapiji postoji niz načina da se utiče na cirkulaciju krvi. Jedan od starih i proverenih načina jeste : TOPLO-HLADNO. Ova vežba se može lako izvoditi i u kućnim uslovima u svakom domaćinstvu i nisu potrebni posebni uslovi niti bilo kakve đakuzi-kade. Obična kada ili čak samo tuš mogu dobro poslužiti. Terapija se izvodi tako što se telo prvo izlaže postepeno sve toplijoj vodi, do maksimalne toplote. Zatim se naglo prebacuje na hladnu izvesno vreme (sami određujemo koliko će to biti prema onome kako se osećamo) pa zatim opet na toplu, odnosno vruću, pa i vrelu.To se vremenski radi onoliko koliko možemo da izdržimo. U početku manje vremena pa sve više i više.havaji plaža freeplaža sa vajatom free

Na ovaj jednostavan i „starinski“ način krv u našem organizmu ubrzano struji dopirući do najsitnijih, perifernih kapilara. Oživljava se čitav organizam i hrani krvlju.

Ovu terapiju ako je organizam konstantno malo aktivan ili neaktivan potrebno je što češće primenjivati. U pravom smislu reči ovo i nije terapija jer nešto usporenija cirkulacija i nije bolest već tegoba pa je ovo adekvatna mera. Kod težih bolesti pa i kod najtežih, hidroterapija igra veoma značajnu ulogu, ništa manju od pravilne ishrane ćelija sirovom biljnom hranom u obliku sveže ceđenih sokova. Oboleli organi ponekad ne mogu se pokrenuti i dovoljno regenerisati samo dobrom ishranom ćelija. To nije dovoljno pa se u tim situacijama preduzimaju, u prilčnoj meri složene metode  hidroterapije.

Te metode i načini ponekad su izraženo drastični s obzirom da se često radi o osobama starijeg doba i iscrpljenih organizama, ali to je tada jedino rešenje i jedini spas, doslovno, samog života. Najčešće se radi o „pacijentima“ od kojih je zvanična medicina digla ruke iskoristivši prethodno čitav arsenal svojih sredstava dokazano neefikasnih. Svojim rigidnim, nefleksibilnim pa i nehumanim metodama, oficijelna medicina,  neretko, teže obolelog dovodi u bezizlaznu situaciju i na kraju ga otpušta iz bolnice i prepušta „sudbini“.Tada prirodna medicina, osporavana ali efikasna, u ovom slučaju hidroterapija stupa na scenu i ako se pravilno izvodi gotovo uvek dolazi do uspeha i poboljšanja zdravstvenog stanja. O ovom načinu biće detaljno reči u nekom od narednih članaka s obzirom da zahteva dužu elaboraciju koja prelazi okvir ovog posta.

Voda sama po sebi čudesno je blagotvorna (po ovome samo sunčeva svetlost može sa njom da se poredi) na ljudsko zdravlje, počev od običnog čestog umivanja lica, preko običnog kupanja pa do specijalnih i brojnih načina hidriterapije. Svi znamo da boravak za vreme leta na bazenu, reci, jezeru a pogotovu na moru,čovek i dete na obali jezera free znatno podiže nivo našeg zdravstvenog stanja. Sam dodir vode na kožu veoma povoljno deluje ne računajući plivanje, savršen fizički napor kao stvoren po meri našeg tela i organizma. Retko koji sport tako dobro deluje jer je ovde čitavo telo (i svi mišići) ravnomerno u akciji. Naravno da sa plivanjem ne treba preterivati ako smo van fizičke forme jer tada može to imati loše efekte.

Zato svaku priliku za boravak u vodi treba iskoristiti, što je znatno jednostavnije u letnjim mesecima, mada je to, u poslednje vreme u gotovo svim gradovima moguće i u zimskom periodu, u zatvorenim bazenima dostupnim širokoj publici  .

  

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s