Pravilno kombinovanje hrane

Možemo se hraniti i unositi u organizam najkvalitetnije prirodne (žive) namirnice organski proizvedene na najkvalitetnijem planinskom zemljištu, ali ako ih ne kombinujemo na ispravan način, malo ćemo koristi od njih imati! Čak štaviše, možemo i pogoršati naše zdravlje!
Vitalne materije iz namirnica (ovde se, pre svega, misli na biljke) činiće dobro našim ćelijama, organima i našoj krvi samo ako se u organizmu pravilno razgrade i asimilišu! U suprotnom trovaće našu krv i naše organe, slično kao i hrana životinjskog porekla.
Pravila prirodne higijene nalažu da naš krvotok, i samim tim sve unutrašnje organe svakodnevno „peremo“ isto kao što radimo sa npr. pranjem ruku ili zuba. Svejedno što se taj naš trud i napor „ne vidi“ on se MORA, neizostavno, svakodnevno obavljati, jer u suprotnom OTROVI koje svakodnevno unosimo će se taložiti, trovati krvotok, začepljivati naše arterije i razarati naše unutrašnje organe. Polako, ali sigurno, taj proces se razvija i ako ništa ne preduzmemo oboljenje pojedinih organa naprosto je neminovnost. TOKSEMIJA (TOKSIKACIJA) jedna je od najvećih zdravstvenih nevolja današnjice!
Kako čistiti unutrašnjost tela?
Provereno najbolji način čišćenja krvotoka i unutrašnjih organa jeste svakodnevni unos sirovog, neprerađenog VOĆA, najbolje organski proizvedenog! Pravilo kojeg se treba držati kao slova Jevanđelja jeste: ujutru treba jesti samo voće sve do podneva! Svejedno da li ćemo popodne nastaviti sa biljnom hranom u sirovom ili termički obrađenom obliku, ili pak unositi gurmansku, životinjskog porekla! Voće će savršeno odraditi svoj posao i organizam će imati korist od njega, manju ili veću u zavisnosti od toga šta ćemo uneti u narednim obrocima tokom dana.
Ali i kod unosa voća postoje pravila koja se moraju strogo poštovati. Tako, potrebno je (i najkorisnije je) unositi SAMO JEDNU VRSTU VOĆA ODJEDNOM (npr.banane, slatke jabuke, grožđe, trešnje, lubenice itd.) i to u MANJOJ KOLIČINI. Treba praviti razmak od, otprilike pola sata od jednog do drugog unosa, kako bi organizam pravilno asimilovao unešeno voće. Voće ne zahteva neko duže varenje i veoma se brzo asimiluje prelazeći u krvotok i unoseći GLUKOZU koja trenutno postaje energija, a vitalni elementi (enzimi, minerali i vitamini) eliminišu negativno dejstvo SLOBODNIH RADIKALA koje svakodnevno unosimo u organizam, a da toga nismo ni svesni. Bitno je ovde naglasiti da voće mora biti sasvim dozrelo, jer samo tako vredi!
Šta ne treba raditi?
Nipošto ne treba pojesti npr. dva kilograma grožđa odjednom. Od toga više štete nego koristi jer tako nepravilno unešeno fermentira, i prosto pokvari se u želucu (ovo je naročito izraženo kod grožđa zbog opne zrna, ali i kod sveg drugog voća) i tada inače savršena hrana postaje otrov! Čak i sam sok od sveže ceđenog voća u većoj količini unešen odjednom, ne može da se iskoristi, i fermentira u želucu.
Pravilnim unosom voća u jutarnjim satima organizam eliminiše nataložene otrove pethodnog dana unešene na razne načine, preko hrane, vode, pa i vazduha, i tako omogućava organizmu da na ispravan način funkcioniše, bez smetnji i bolova. Na taj način postajemo produktivni i možemo, bez problema obavljati svakodnevne poslove (kreativne ili nekreativne) i sebi i voljenim osobama omogućiti egzistenciju i srećan život.
Dakle, jutarnji unos voća u organizam, glavna je stvar u ishrani, a popodne možemo nastaviti sa unosom biljne prirodne hrane u neprerađenom obliku, a oni kojima je to problem mogu koristiti svoju uobičajenu hranu.
Kod biljne hrane (ali i kod svake druge) bitno je ne mešati više namirnica u jednom obroku. Salata može biti od više sastojaka ( kao: paradajz, paprika, luk, krastavac, kupus itd.) i onda je to GLAVNO JELO, a i jedino u tom delu dana.
Potreba za MASTIMA rešava se unosom orašastih (koštunjavih) plodova (orah, lešnik, badem) i semenki uljarica (suncokret, bundeva). Ovde je naročito bitno da se npr. orah unosi kao samostalan obrok, dakle, nemešano ni sa čim drugim, a to iz razloga što se dugo zadržava u probavnim organima (i preko šest sati) pa je zato preporuka da se uzima u kasno popodne ili u rano veče kao zadnji obrok dana, kako bi se do jutra sasvim preradio i asimilovao. Isto važi i za semenje uljarica.
Posebno je važno da se orašasti plodovi i semenje uljarica unose u MALIM i prikladnim količinama jer su, u stvari koncentrovana hrana, i kao takvi teško svarljivi. A teba znati i to, da ima osoba alergičnih na ove namirnice koje mogu imati manje ili veće, pa i veoma velike zdravstvene probleme. Zato treba posebno voditi računa na količinu unešenu u jednom obroku, a ta je otprilike max. jedna šaka oraha ili semenja suncokreta ili bundeve.
Šta je sa proteinima?
Mit o proteinima životinjskog porekla je ,konačno, srušen ubedljivim naučnim istraživanjima i tu se nema šta dodati. Hrana biljnog porekla sadrži sve ljudskom organizmu potrebne belančevine, a u većim količinama orašasti plodovi i semenje uljarica. Tu su savršeni proteini namenjeni ljudskoj vrsti i ne treba ih „dopunjavati“ onim životinjskog porekla. Za tim nema potrebe. Uostalom, čovek sa hranom ne unosi proteine već AMINOKISELINE koji se u organizmu pretvaraju u proteine, kojih, usput rečeno, ljudski organizam potrebuje u MALIM količinama.
Valja naglasiti da oni koji posle prepodnevnog unosa voća, popodne konzumiraju svoju omiljenu hranu životinjskog porekla pripremljenu na gurmanski način, moraju da vode računa o tome da u jednom obroku ne koriste SKROB i PROTEINE. Time će imati veće koristi od takve vrste hrane, ili barem manje štete.
Proces ASIMILACIJE hrane i uopšte pitanje METABOLIZMA jedno je od najsloženijih poglavlja u ishrani prirodnom (i svakom drugom) hranom, o čemu sledi poseban članak.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s