Paradajz salata sa sušenim vrganjima

Ono što , uobičajeno, nazivamo „salata“ može biti punovredan obrok, sa svim potrebnim materijama kako bi organizam funkcionisao „bez greske“. Najjednostavnija varijanta punovredne salate jeste, svima znana šopska salata. Tradicionalno se spravlja od paradajza, sitno iseckanog crnog luka, sira, najbolje mladog, po mogućnosti kozjeg, od nekuvanog mleka, a oni koji ne koriste namirnice životinjskog porekla mogu jednostavno napraviti ovu salatu bez sira.Zatim ulja (danas bi trebalao nerafinisano da bude već standard većine ljudi), najbolje maslinovog, i soli, nekad „kuhinjske“, a danas morske.

U ovoj „prostoj“ salati imamo sve nutrijente potrebne ljudskom organizmu: proteine, ugljene hidrate, masti, enzime, vitamine i minerale. ( Ova tri zadnja, zapravo bi trebalo da stoje na prvom mestu!). Punovredno jelo bez uključivanja električnog šporeta! Neko će reći: a hleb? „Osnovna životna namirnica“ kako se fabrikuje danas, od strane prehrambene, antiljudski orijentisane industrije, nikako nije za preporuku. Od takvog hleba više štete nego koristi, ispravnije rečeno: samo štete! Šta umesto njega? Preporuka bi bila: integralni dvopek, koji ima korisno dejstvo na organizam, ili je bar bez štete. Gde ga naći  a da nema, po čudnoj navici (ili cega već?) unutra i belog t 500 brašna, kuhinjske soli, pa i belog šećera. Ovakvog ima u bolje snabdevenim prodavnicama, a da li se može naći i pravi integralni, to ostaje na svakome od nas da istražuje. Na kraju krajeva, možemo ga i sami napraviti od 100% integralnog brašna, morske soli,  malo smeđeg ili žutog šećera ili meda, odnosno ječmenog slada, i maslinovog ulja. A može se dodati i još koječega. Treba nam samo malo entuzijazma i dobre volje, ostalo je manji problem. A ne moramo ga ni često praviti jer može da potraje. Ovako napravljena salata jeste „osnovna verzija“, koja se može „nadograditi“ raznim namirnicama (termički neobradjenim, naravno) da bude i daleko ukusnija, i daleko hranljivija. Lično, volim da ubacim sušene vrganje (oko 30 grama po tanjiru),  sitno sečenu svežu papriku, pola glavice belog luka, izgnječenih čenova, malo pivskog kvasca, malo sočiva omekšalog u čaši vode, itd. itd. Ovako spravljena „rajska salata“ gde je rajčica oko 60%, a svega ostlog oko 40%, jelo je koje može biti i glavno na stolu u danima vrelim kada nam kalorije nisu od značaja, i kada je bitno jesti što manje i što kvalitetnije i adekvatnije vremenskim prilikama. Ovo je upravo takvo, jedno jelo koje se svakome može preporučiti.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s