Šta jesti i piti za vrelih dana?

voće lepo freeWaterMelon-Slices_92672-150x150 lubenica free

Kada temperatura, za vreme letnjih meseci pređe trideseti podeok treba, posebno, obratiti pažnju na ono što unosimo u organizam. Ljudskom organizmu za vrele dane najbolje leže  voće i povrće, naravno u neprerađenom obliku.

Za one koji se hrane termički obradjenom hranom letnji meseci su najpogodnije doba da pokušaju sa živom hranom. Tada ona najbolje prija, i lako je (a i poželjno) izostaviti kuvana jela, sasvim ili pak, delimično.

Mnogo se lakše i prijatnije osećamo uz sezonsko voće i povrće, koga ima u izobilju i po pristupačnim cenama, nego uz masna i zasoljena jela sa šporeta. Čak, štavise, takva jela za visokih temperatura, nimalo nisu preporučljiva, ni zdravim osobama a pogotovu onim sa ugroženim zdravljem ili ljudima u godinama, jer ionako opterećen organizam spoljnom temperaturom, opterećivati suvišnim kalorijama, stvar je opasna po zdravlje. Stoga, treba sasvim izbaciti masnoće, kuhinjsku so, beli šećer i belo brašno, bar za tri „udarna“ letnja meseca. Nije teško, probajte i uverićete se. A moguce je da će vam se živa hrana trajno dopasti. Umesto kolača i torti sa belim šećerom, koje ne bih preporučio ni van letnje sezone, voće može veoma lepo zameniti potrebu za slatkim, odnosno šećerom. Umesto uobičajenog „deserta“ uzmite npr. breskve, kruške, jabuke, kupine, šljive ili lubenice. Tu ima šećera ništa manje nego u kolačima, tortama i pudinzima, veštackim proizvodima u svakom pogledu. Voćni šećer prija organizmu i podnosi se i u većim količinama bez ikakvih smetnji, čak štaviše, organizam postaje zdraviji i otporniji jer mu je voće prirodna hrana za koju je stvoren.

Vrelina se lakše podnosi uz voće, pogotovu kod osoba sa viškom kilograma, kojih je sve više, kako vreme prolazi. Za njih je imperativ u vrele dane koristiti voće, kao i salate razne (luk, krastavce, paradajz, kupus itd.) umesto kuvanih jela. Ono što je „deficitarno“, to su, svakako, vitalne materije (enzimi, minerali i vitamini) koje je moderni način i tempo života, na kalorijama zasnovan, marginalizovao lakomisleno, i otuda mnoge zdravstvene nevolje današnjih ljudi.

Ono što svakako treba izbeći u letnim mesecima, jeste alkohol. Piti alkoholna pića na +35 Celzijusa, sasvim je nepromišljen čin opasan po zdravlje, pa i sam zivot! Naročito u kombinaciji sa teškom, kuvanom hranom. Žestoka pića treba sasvim isključiti za vreme letnjih meseci, a možete i tzv. „osvežavajuće napitke“, koji su, istina, manje opasni od rečenih žestokih pića, sasvim smanjiti, pa i izbaciti iz upotrebe. Ništa bolje ne osvežava organizam od čiste izvorske vode! Ne treba vam ni pivo, takođe precenjeno i nametnuto piće. Tzv. „osvežavajući“ napitci puni su belog šećera i raznih hemikalija štetnih po organizam i zato ih se treba odlučno odreći, jer zdravlje je sa njima ugroženo, a „osveženje“ je na nivou uobraženja i sugestije. Koka-Kola i televizor, eto problema sa zdravljem… Takođe sladoled treba izbegavati jer je i on pun, neizbežnog, belog šećera i neprirodno hladan, što ne odgovara našem organizmu.

Može se postaviti pitanje da li se mogu raditi teži fizički poslovi uz živu hranu, tj. voće i povrće, jer neki ljudi u situaciji su da rade i na visokim temperaturama, kao građevinski radnici, zemljoradnici itd. Svakako, odgovor je potvrdan. Uz žitarice i uljarice možete obavljati i najteže fizičke poslove, ili se baviti teškim sportovima (fudbal, atletika itd.) jednako uspešno kao i sa upotrebom mesa i mesnih proizvoda, koji daju privid snage… Poznato je da se neki od najuspešnijih sportista sveta hrane pretežno živom hranom. I to je dosta davno, usvojen način ishrane, a ne bilo kakav eksperiment, novotarija ili šta slično.

Voda, prirodna, sa svojim mineralnim materijama, predstavlja, verovatno, najbolje piće za osveženje. Bitno je vodu piti, provereno čistu i ne držati je u frižideru, već na sobnoj temperaturi. Ako deluje bljutavo, to je stvar navike, i to se može „popraviti“ dodavanjem limunovog soka (ne i šećera). Mnogo toga je stvar navike i voda se leti hladi po navici, ali ljudskom organizmu takva ne prija. Navike postoje da bi se menjale. To nije lako, ali se isplati pokušati, a kada je zdravlje u pitanju kompromise ne bi trebalo praviti, već se držati proverenih pravila, do kojih se došlo vekovnom proverom i iskustvom.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s