Napravljeno da traje

Na jednoj limenoj kutiji, tipičnom proizvodu prehrambene industrije, stoji opis proizvoda sledeće sadržine. MESNI NAREZAK. KONZERVA OD USITNJENOG MESA. STERILISANA KONZERVA. Sastojci: svinjsko meso, goveđe meso, masno tkivo, voda, kožica, belančevinasti proizvodi od soje, skrob, kuhinjska so, emulgujuća so (E450, E452), začini, šećer, antioksidans (E300, E315), konzervans (E250). Upotrebljivo do datuma označenog na pakovanju (a taj je ravno tri godine!). Čuvati na temperaturi do +25 stepeni Celzijusa.

Iz znatiželje, probao sam sadržaj konzerve, i bio sam zapanjen količinom soli koja je bila u „mesnom naresku“. Naprosto, to nije bilo moguće jesti. Pomislio sam da je možda u pitanju neka“ greška u proizvodnji“ i da nije normalno da se konzerva od 150 grama težine prodaje sa, po slobodnoj proceni, 20 grama soli! Otvorio sam i drugu od nekoliko kojih je bilo u kući. (Majka ih je kupila, ne slušajuci moje savete, a još manje čitajuci moje postove) I ta je bila isto tako slana. Rekao sam to majci, i predložio da tih nekoliko konzervi iz frižidera, jednostavno baci u kontejner za smeće. Nisam ni pomislio da tako nešto dajem ni mačku iz komšiluka koji je, uostalom, veoma izbirljiv jer se hrani u tri domaćinstva, i verujem da ni on to ne bi jeo! Samo bi onjušio, kako ponekad ume.

Tri godine roka trajanja hrane za ljudsku ishranu, meni izgleda čudno i nemoguće. Hrana, kao i sve drugo, ima svoj prirodni rok trajanja, koji se moze produžiti prirodnim načinima „konzervisanja“, kao što je duboko zamrzavanje ili sušenje i tada može potrajati do godinu dana. A tri godine trajanja alhemija je, kojoj mesto u ljudskoj ishrani, svakako nije, pogotovu ne ako je u pitanju mesni proizvod.

Ostavite odgovor

