Život kako ga piše „Cedevita“

Često se pitam kome su namenjene ove i ovakve, idiotske i agresivne tv-reklame, izgovorene tonom vašarskog megafona koji poziva u šatru na novo pokazivanje „žene s bradom“. Koja je to „ciljna grupa“, da li smo, u većini, zaista takvi da „zaslužujemo“ ovako nešto. Kakva je to svest, koja očitu laž može uzeti za preporuku u kupovini? Ova su pitanja, za mene, bez odgovora.

Stiče se utisak da roditelji, danas, uprkos deklarativnom izjašnjavanju, ne vole mnogo svoju decu, budući da im kupuju, provereno štetne, proizvode konditorske industrije, koja postoji isključivo iz razloga profita, a ne bilo kakve ideje o ljudskom zdravlju.

Pogledajmo šta u sebi sadrži, na primer, biskvit imenom „Barni“, koji se natura deci. Na prvom mestu jeste beli šećer, ono što privlači „male istraživače“. Tu je, takođe, mleko, industrijski proizvedeno, „filovano“ antibioticima, hormonima, pesticidima i drugim hemikalijama veštačkog đubriva iz stočne hrane. Pasterizovano, „homogenizovano“, filtrirano, ultrafiltrirano, obrano ili delimično obrano, i ko zna kojim još postupcima podvrgnuto? Zatim, rafinisani zejtin i isto takvo, belo brašno, i konačno, kakao prah od prženog kakao-a. Sve sami nezdravi, i po ljudsko zdravlje štetni proizvodi, poluhemijski.

Centralna rečenica u reklami je: „Barni, ukusna užina za male istraživače“, što govori da je ovaj, nemogući proizvod namenjen maloj deci, koja intenzivno rastu, kada je veoma bitno šta unose u organizam.

Bezskrupuloznost proizvođaca prehrambenih proizvoda i njihovih saučesnika, trgovaca i vlasnika oglasnog prostora, kao da nema granica. Kada je u pitanju uvećanje profita, čini se da je sve dozvoljeno. Manipulacija roditeljima, ali i (što je daleko gore i bezobzirnije) dečijom psihom, nešto je sasvim prihvatljivo sa stanovišta ovih biznismena. A zarada na deci, poznato je, spada u najlakše, jer je, normalno, svakom roditelju stalo da ima napredno dete, i mnogima, što je veoma čudno, izgleda da napredak i zdravlje deteta leži u trgovinama prehrambenom robom, industrijski proizvedenom.

Kreatori reklama pokazuju veliku maštovitost, kreativnost i dovitljivost „izbacujuci“ efektne slogane koji golicaju znatiželju tog, neretko ograničenog bića, koje se zove potrošač. Ko može odoleti npr. ovakvoj rečenici: „Hranljivi predah u igri za vaše dete!“, ili: „Izvor mlečnog uzitka!“, ili: „Kad si gladan nisi sav svoj!“

U tv-reklami dete izlaže svoje (dečije) viđenje proizvodnje voćnog soka, pa kaze: „Uzme se razno voće, jabuke, kruške, breskve, grožđe, narandža. Sve se to stavi u neku mašinu, iscedi, i eto soka!“ Ono što dete ne zna jeste da se taj ceđeni sok iz, pesticidima tretiranog i veštackim đubrivom đubrenog voća, pasterizuje na 80 stepeni Celzijusa i, da bi potrajao, „obogaćuje“ konzervansima, veoma opasnim po njegovo zdravlje.

Danas se teško može zamisliti život bez prodavnica robe prehrambene industrije, i svakodnevni odlazak u dućan, naša je sudbina.

Da li može drugacije?

Svakako da može! Treba samo volje i rešenosti da se oslobodimo ove nametnute i veštačke potrebe, koja je vremenom postala zavisnost. To nije lako, ali je moguće. Svako menjanje loših navika složen je postupak, ali ne i neizvodljiv.

Šta je alternativa? Na prvom mestu to je prirodna hrana bez hemije, organski proizvedena u našem vrtu, ili kupljena od proizvođaca koji imaju sertifikat, odnosno dokaz, da proizvode hranu na potpuno prirodan način. Takvih proizvođaca, već danas, ima prilično, i takva hrana nije, s obzirom na svoju vrednost, preskupa.

Zatim, sakupljanje plodova iz prirode, kao što su npr. gljive, lešnik, orasi, samoniklo voće: jagode, trešnje, kupine, šljive, jabuke, kruške, šipak itd. Od ovakvog načina obezbeđivanja hrane dvostruka je korist! Osim ubranih plodova, nista manje nije važno ni kretanje na čistom vazduhu i suncu.

Zato, tv-poruku: „Ej, ne zaboravi Barni!“ preokrenimo u : „Ej, zaboravi Barni! Dokažimo da imamo glavu i da mislimo njome, na sopstvenu, i dobrobit svojih bližnjih. Da sa nama bezskrupulozni kreatori reklama, ne mogu manipulisati.

Možemo to.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s