Paradajz a ne ketchup

Matina-Tomato_92159-150x150 paradajz freeSweet-Red-Cherry-Tomato-in-Glass-Bowl__IMG_9913-150x150  čeri parad. free

Umesto rajskog povrća (rajčice) tj. paradajza, danas vise volimo ketchup (kečap), umesto paprike radije jedemo ajvar, umesto kupusa podvarak, a umesto šljiva draži nam je džem (pekmez).

Zašto jer to tako? Čini nam se ukusnije, pikantnije ono što je prerađeno. Izgleda nam da je baš kako treba da bude, i da našem stomaku (ali i nepcima) bolja usluga nije mogla biti učinjena, nego paprika upržena sa rafinisanim zejtinom i belim šećerom, „začinjena“ kuhinjskom solju, u proizvodu zvanom ajvar, specijalitetu ovih prostora.

Mogu li paradajz, paprika, kupus, šargarepa…biti ukusni i bez ukuvavanja i upržavanja? Svakako da mogu i u istoj meri kao i termički obrađeni! Treba se samo potruditi i uvežbati (naučiti) „umetnost“ pripremanja prirodne hrane.

Umiksajte sveži cherry paradajz, narendanu papriku (može i malo ljuta), narendan kupus i šargarepu sa nerafinisanim zejtinom od suncokreta, masline ili lana. Dodajte tome malo morske soli i eventualno jedno sirovo jaje i „proizvod“ temperirajte na 40 stepeni Celzijusa. Dobićete ukusno jelo ravno hvaljenom ajvaru ili ketchup-u! Sa tom razlikom što ćete u tako pripremljenom jelu imati očuvane sve vitalne elemente i sastojke kao što su: enzimi, minerali, vitamini, lecitin…a oni su ono što stvara i pokreće život. U ajvaru i ketchup-u sve je obezvredjeno i beživotno, sam otrovni balast, obilno začinjen.

Kako to da se ljudi ne drže zdravog, i istovremeno ukusnog, već samo ukusnog? Razloga je više. Ljudi nekritički prihvataju ono što većina radi ne pitajući se kakva je korist od toga. Tako se stvaraju navike koje se teško, ili nikako, mogu promeniti tokom vremena, svejedno na posledice takvih loših navika. Drugo, i važnije, izloženi smo višegodišnjoj „paljbi“ sa tv-a i radija da kupujemo ketchup (tu obično dođe neko prirodno i umilno ime firme kao „Moć nature“ ili „Dar sunca“) jer je „vrlo paradajzičan“ a to što je nimalo „enzimičan“ sasvim je nevažno… Ili majonez i margarin koji nam žele „Dobro jutro“.

Kako možemo takve sugestije da ne prihvatimo ako nam se godinama, pedeset puta nadan „ucepljuju“ u mozak?

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s